POHOD NA SLAP SAVICO

Od številnih pritokov Bohinjskega jezera je najbolj pomembna Savica. Njene vode prihajajo na dan iz podzemlja Doline Triglavskih jezer v steni Komarče kot slap Savica, ki je najbolj znan in obiskovan slovenski slap.

Savica steče za izvirom najprej čez 38 m dolgo poševno stopnjo, nato pa pade skoraj navpično 51 m globoko. Skupna višinska razlika je 78 m. Ob prelomnici prihaja na dan še manjši vodni krak, ki pada v skupni tolmun 25 metrov globoko. Skupaj tvorita dvopramenski slap v obliki črke A.

Z avtom do parkirišča pri Koči pri Savici (653 m.n.v) in Domu Savica pridemo iz Ukanca po asfaltirani cesti (približno 4 kilometre). Če želite slap obiskati peš, vam priporočamo pot od hotela Zlatorog, od koder sledite oznakam (približno uro hoje do Koče pri Savici). Pohod nadaljujemo mimo Doma Savica do kamnitega mostu čez Malo Savico, kjer plačamo prispevek za vzdrževanje poti. Mimo sledov vetroloma nad sotesko Savice se po kamnitih stopnicah dvignemo do ute - razgledišča (približno 20 minut hoje).

INFORMACIJE ZA POHODE NA SLAP SAVICO

POHOD OB BOHINJSKEM JEZERU

Srce Bohinja je njegovo jezero, ki je največje stalno naravno jezero v Sloveniji. Najbolje ga bomo spoznali, če ga preprosto obhodimo.

Izhodišče je Ribčev Laz oziroma cerkev Sv. Janeza na vzhodnem robu Bohinjskega jezera. Pot bomo opravili v obratni smeri urinega kazalca, možno je seveda tudi drugače. Začnemo v smeri proti severu, nato obkrožimo širok Fužinarski zaliv na vzhodni strani jezera. Na koncu zaliva krenemo na severno obalo jezera. Ta stran je sončna, lepša in mirnejša.

Najprej sledimo širokemu kolovozu, kasneje gozdni stezi, ki ves čas vodi le nekaj metrov od obale in nas pripelje na zahodno stran jezera na travnike v Ukancu. Preko njih gremo dalje ob jezeru do kolovoza in ceste, ki nas privede do hotela Zlatorog. Do križišča pod Voglom sledimo cesti, nato pa nas sprehajalna pot tik nad cesto vodi po južni, vendar senčni obali jezera mimo cerkvice Sv. Duha nazaj v Ribčev Laz.

Izlet okrog jezera lahko obogatimo in podaljšamo tudi z obiskom slapa Savice ali korit Mostnice. Oboje pa lahko predstavlja samostojni izlet. Čas hoje je približno 3 ure (12 km), nezahteven sprehod oziroma nezahteven izlet.

INFORMACIJE - POHOD BOHINJSKO JEZERO

POHOD NA VELIKO ŠPIČJE - LEPA ŠPICA

Dolino Triglavskih jezer na severozahodu zapira greben, ki doseže največjo višino na vrhu Velikega Špičja, ki se ga drži tudi priljubljeno ime Lepa špica. V Dolino Triglavskih jezer se povzpnemo od Koče pri Savici v Bohinju preko strme Komarče in spodnjega dela Lopučniške doline. Pri Koči pri Triglavski jezerih (1685 m) je skoraj pravilo, da se zaradi izjemnega okolja malo zaustavimo.

Od koče sprva nadaljujemo pohod proti Lepi špici po dolini navzgor, kmalu pa nas oznake usmerijo levo v smeri dolgega grebena. Pot vodi čez razgiban, poraščen svet pod vršno zgradbo. Preko travnatega hrbta, ki ga spodaj zapira skalni prag in skrotja pridemo na greben in po njem kmalu na vrh (2398 m).

Z vrha nas čaka razgledna, mestoma izpostavljena, vendar zavarovana pot po grebenu, ki ločuje Dolino Triglavskih jezer od doline Soče, ki vijuga daleč spodaj pod nami. Pot je prvovrstno gorniško doživetje. Tik pred Zasavsko kočo na širokem sedlu Prehodavci prečimo še izrazite škrapljaste pode.

Sestopimo po Dolini Triglavskih jezer navzdol do Dvojnega jezera. V dolino se lahko vrnemo preko Fužinskih planin, Komne ali po najkrajši varianti spet preko Komarče. Čas hoje je približno 3 ure do koče, dodatne 3 ure do vrha, povratek s prečenjem grebena dobrih 7 ur (priporočamo dvodnevno turo).

INFORMACIJE - POHODI NA VELIKO ŠPIČJE - LEPA ŠPICA

POHOD NA PRŠIVEC

Če obstaja srce, iz katerega se širi sij Julijskih Alp, so to gore med Bohinjskim jezerom in Triglavom, na robu katerih se dviguje razgledni vrh. Pršivec je morda najlepši bohinjski razglednik, neposredno nad Bohinjskim jezerom. Za njim pa se začenja zeleno kraljestvo Fužinskih planin.

Po cesti 209 z Bleda ali cesti 909 čez Soriško planino v Bohinjsko Bistrico in nato skozi Ribčev Laz v Staro Fužino. Skozi vas se peljemo do mosta čez Mostnico; pred njim zavijemo levo po klancu in se po ozki cesti zapeljemo do parkirišča na robu pašnikov nad Bohinjskim jezerom.

Po cesti se napotimo navkreber do odcepa označene poti levo, po kateri se vzpnemo na planino Vogar. Kmalu za planinsko kočo na planini lahko izberemo pot levo in nato desno čez Vodični vrh ali nadaljujemo po cesti desno ter nato po stezi na planino Pri Jezeru.

S te se vzpnemo na planino Viševnik in na Pršivec. Sestopimo po stezi, ki poteka po visokem robu nad Bohinjskim jezerom čez planino Hebat na Vogar, odkoder se na izhodišče vrnemo po isti poti. Čas hoje je približno 6 do 7 ur oziroma 18 km (vzpon 4 ure, sestop 3 ure) - srednje zahteven pohod.